måndag 30 november 2009

Hemma igen

Ja...hur ska jag sammanfatta helgen då?
Har ju varit i stockholm under helgen som varit på Stockhom horse show.
Jag och min mor har det som en mor och dotterhelg varje år och det är alltid lite speciellt.

Mässan var sämre än vad den någonsin varit och jag som pryltokig hittade inte mycket. Inget krimskrams och plånboken kändes nästan lika tung på hemfärden som ditfärden...
Hittade en mössa från Stadium som jag letat efter ett tag för hela 99kr som jag ska ha under ridhjälmen och denne hittade jag ju innan jag ens varit inne på annexet.
Lite shoppande där inne blev det dock hos Mia där jag beställde några skyltar till vårt nya fina stall som pricken över i:et, och så fick jag en bok som heter "Spänst och harmoni i ryttarens sits" av Birthe Vogelius och en DVD om Pilates för ryttare av min kära moder.
Som ni kanske förstår så är jag heeelt insnurrad i det här med att jag SKA förbättra min egen sits och ridteknik. Få ordning på mig och Glorih.
En ny säkerthetsväst införskaffades också vilket kanske inte är en dag försent.... fruktansvärt skön och behaglig är den!
Det var det som handlades...blev inga tunga kassar hemåt med andra ord.


I övrigt var kvällsshowen densamma som alla andra år..precis sådär som det ska vara när man gör något mer traditionsvänligt.

Väl hemma igen så vankades det finmiddag med distansgänget hemma hos en av de bästa hovslagarna jag känner till.
Alltid härligt och mysigt att umgås med dessa själar och jag hoppas innerligt att vi ska bli fler!

På söndag kväll vid insläppet så sotades min stora vision att det skulle sättas igång igen efter hennes minivila, av det faktum att hon saknade en framsko.
Letat efter den men den finns med största sannolikhet någonstans nertrampad i leran.
Hovis kommer till oss i morgon bitti som en raket.
Hade aldrig trott att det skulle gå så fort att få det åtgärdat så jag är superglad!
Blir allt som allt bara en dag mer utan ridning än planerat vilket inte är fy skam måste jag säga!


Inga kommentarer: