måndag 23 november 2009

"Vilken fin connemara du har!"

Det är inte första gången vi hört det, jag och Glorih.
Mitt älskade arabiska fullblod är tydligen ett praktexempel av rasen connemara.
Idag var det en äldre man som gav oss denna komplimang. Jag tror i alla fall att det var menat som en komplimang?
Hon är i och för sig ganska grov och kompakt och är kanske inte den första man tänker på när man tänker gracil arab men jag tycker absolut inte att hon är otypig egentligen.

Hur som så var hon pigg som en spigg idag med.
Gjorde tusen halter idag under vår lilla lilla ridtur och för att hitta på något mer och få henne att tänka så gjorde vi "stigbygelkyssen" varannan gång vi gjorde halt. Funkade finfint ett litet tag men sedan var det god fart och fläkt igen.
Min duracell...

I morgon vankas det utetur och på onsdag lektion igen.

Inga kommentarer: