lördag 7 november 2009

Oförskämt fräsch

Jajemän... det var precis det min dam har varit idag.
Efter att jag och L har rekat en ridväg och röjt bort lite bråte från stigen så var det dit vi styrde kosan på våra ädla springare idag.
Glorih var taggad och kändes inte det minsta stel eller öm efter gårdagen.
Så fort hon bränt av den värsta överskottsenergin på de första 400 metrarna från gården och tröttnat på mina eviga halter som jag kör med för att få bort taktandet som lätt blir när man är 4 år gammal och tycker att världen inte rör sig tillräckligt snabbt framåt, så kändes hon mjuk och elastisk, precis sådär som de ska kännas.
Skrittade ca:4 km och hon var mjuk, avslappnad och såg ut att trivas med livet efter vår lilla minitur.
Jag mådde bra av att komma upp på hästryggen och få röra lite på mig.
Stel och tråkig är jag idag men inte alls så farligt som jag trodde att jag skulle vara!
Alltid något!

Men... roligt att hästen var så pigg,glad och fin idag med snustorra ben och solsken i blick!

Inga kommentarer: