måndag 2 november 2009

Det är något fel på mig

Jag har galet ont överallt i kroppen.
Alla leder.
Det gnoler och gnoler.
Dessutom är jag helt makalöst trött hela tiden...vill bara sova och sova och sova och allt utöver det är lite halvjobbigt.
Dessutom har jag åkt dit på någon typ av magsjuka. Ont i magen och hej och hå.
Det är bara skit med kärringen helt enkelt.
Idag skulle jag ha farit till arbetsförmedlingen men efter som jag inte är riktig duglig åt det så har de gånger jag varit vaken gått åt att skriva in mig ordentligt på deras hemsida och kikat över vad de har för lediga jobb med ett sådär lagomt uppmuntrande resultat som även det kanske bidrog till att magen gjorde lite ondare.
I morgon ska jag ta mig dit i egen hög person oavsett hur jag mår för jag kan inte vänta mer på att bli riktigt inskriven.
Jag hoppas innerligt att jag får behålla den tjänsten som jag varit vikarie för tidigare nu i år och får bli åtminstone fast anställd säsongsarbetare.

Rent ridmässigt och träningsmässigt är det aldrig bra att jag varit såhär mycket sjuk som jag varit nu på slutet.
Jag är egentligen ingen sjuk person så jag vettikatten vad som tagit åt mig.
Hur som så skrittades fröken fräken igår som planerat och om jag känner mig litet fräschare ikväll bör vi hitta på något då liksom i morgon då hon ska vila på onsdagdå vi ska till tandläkaren och sedan ska hon lånas ut på torsdag ( vilket är en stooor grejj för mig som egentligen inte gillar när andra rider min häst ) vilket passar mig ganska bra då jag ska följa med Karin T på roadtrip till Halmstad då.
På fredag ska jag och Glorih åka till Karin A och hennes fina fina supertrevliga Katmandu som går som en klocka.
Det är roligt att ha vänner till både mig och Glorih att träna ihop med och nästa år blir det perfekt när vi ska tuta runt våra CRar tillsammans.
En annan sak som är superbra är att vi har så olika typer av träningsmöjligheter hos varandra. Där finns det backar etc och här har vi galoppvänliga grusvägar.

Nu ska jag ta en till värktablett och sedan ska jag pallra mig in till sängen igen.
Kanske ett varmt bad kan mjuka upp min ömmande kropp?

Uppdatering:
Nu har jag badat både en och två ggr och mår sådär i kroppen men jag har orkat rida en liten trudilutt på ridbanan.
Fokuserade på övergångar och eftergivenhet.
Red mitt på ridbanan där underlaget är som bäst och varierade en stooooooor volt med att göra en fyrkant med koncentration på hur vi tog hörnen. Glorih stånkade och frustade och verkade både tycka att det var lite kul och jobbigt på samma gång och jag försökte göra av med så lite energi som möjligt. Både för kvaliteten och för att jag helt enkelt inte orkade krångla till det på samma sätt som jag så gärna annars gör. Nu lät jag mig bara räta på mig flyta med.
Nöjd med passet som jag tyckte vi genomförde bra.

Inga kommentarer: