torsdag 19 november 2009

Hemma igen

Alltid härligt att vara hem till släkten och hälsa på.
Blivit bortskämd och fått håret klippt så nu ser jag ut som folk igen!

Idag har jag hunnit rida också! Blev ridbanan trots hällregn och lite tråkigt underlag då det blir ganska blött och slaskigt av allt regnande men eftersom jag kom hem när det precis börjat skymma och vi har belysning på banan så blev det där.
Samma fokus som vi haft nu de senaste gångerna och hon började som vanligt. Hon brunstar vilket märks då hon är lite märrig .
Börjar som spänd och lite het.
Kan man kalla det springig och ofokuserad?
Hur som så försökte jag tänka och höra L´s röst i huvudet.
Balans, balans, balans och takten,takten,takten.
Mjuk och avspänd men med styrka i överkroppen, inget hängande i tyglarna, behålla takten med kroppen, att vara stark i kroppen och bestämma takten med hjälp av den och inte hand.
När hon blev lite springig upptäckte jag att jag började andas dåligt och kom på att jag skulle sjunga för att mota det i grind.
Blev hela " Jag är en vampyr" och en halt efter sista versen och sedan plocka isär alla hjälper ytterligare och sakta men säkert fick vi ett lugnare tempo och bättre kommunikation.
Försökte hela tiden hålla oss till där underlaget var som bäst på banan och försökte hitta på så mycket "övningar" som möjligt för att hon inte skulle tröttna och hitta på bus i form av eget val av tempo. Bytte varv och red genom volten, red fyrkantiga serpentiner och påbörjade lite att flytta för skänkel.
Att flytta för skänkel är lite nytt som vi lägger in mer och mer nu. Tidigare har vi mest fokuserat på start och stopp etc men det går bättre och bättre.
Det är skönt att kunna bolla med L!
Idag gick passet så pass bra att jag även vågade lägga in lite trav på den torraste och fastaste långsidan utan att ens riskera tappa takten och tempot. Hade den som avslutning.
Kunde inte varit nöjdare med dagens pass.
Träffade L efter passet och pratade igenom det.
I morgon vankas en uteritt!

Inga kommentarer: