söndag 8 november 2009

En liten joggtur

Dagens lätta lilla minipass blev naturreservats-rundan på hela 3km.
Glorih var lite ledsen då hennes BFF och L var ute på en egen tur utan henne och mig så hon var lite rastlös vid sadling och tränsning idag.
Ingen större fara egentligen men liiiite drygt är det när hästen som alltid brukar stå still vandrar fram och tillbaka i uppbindingsdelen vi har av vårt lilla stall när man ska göra i ordning henne.
Jag är inte van kan man säga.
Funderade ett tag hur det skulle bli när vi skulle möta dem ute och de var påväg hem och vi bort men just detta möte gick skitbra.
Glorih som tydligen var alldeles nöjd med att hon ska få gå ut och göra något skrittade glatt förbi och från ekipaget vi mötte.
En väldigt nöjd ryttare kan jag säga att hon hade på ryggen.
Hur skönt är det inte att kunna möta hennes hagkamrat och rida från dem åt motsatt håll utan diskussion från hästens sida?
Allt trams vid uppbidningen är förlåtet!

Turen i sig gick bra.
Mestadels skritt och sedan jogga lite i trav.
En tur bara för att få komma ut och göra något helt enkelt.
Kändes piggare när vi kom hem än hon gjort när vi började turen så turen i sig är nog lite tramsig i hennes ögon men jag anser att efter ett sådant pass som vi gjorde i fredags bör hon gå lugnare några dagar efter och bara myspysa.

Idag har det kommit fram ett tjockare täcke och under veckan ska min tjej bli klippt.
Ska bli så skönt att få det gjort!


Förresten!
Jag håller på att sortera hästgrejjer för tillfället, och om någon har behov av någonting i hästväg så är det bara att höra av sig så kan jag se vad jag har att erbjuda! Finns allt från biothanebröstor till snap-oner,benskydd etc etc etc till en billig peng.

Inga kommentarer: