tisdag 3 november 2009

HYSTERISKA mängder torv....

Mår bättre idag tack och lov så jag har både besökt AF och hämtat torv.
Vilken grejj alltså!
Torvmossar är the shit helt klart.
Så mycket trevligare torv än den hårdpressade i balar med klumpar i och alldeles superbra.
Nu kan jag ju säga att hon kommer sova som en prinsessa inatt.
Det är så pass mycket torv i hennes box att jag varit tvungen att liksom skotta en del av torven mot ena helväggen så att hon inte klättrar ur boxen inatt i ett obevakat ögonblick.
Hennes vattenhink som i vanliga fall hänger står nu stadigt på sin torvvägg eller vad man ska kalla den extramängd strö som jag skyfflat mot väggen.
Här fick vi extra!
Den kommer med största sannolikhet att lägga till sig lite bara hon går i den inatt men nu när den var som ett fluffigt mysigt duntäcke så såg det nästan larvigt ut .
Löstorv kanske är lite bökigt att hantera och svårt att avgöra hur mycket det blir där den ska vara men nu har vi lite bättre koll till nästa gång, vi kommer nog inte tömma en halv släpvagn i varje box utan kanske dela på en halv sådan och skotta resten i säckar men man lär så länge man lever;-)
Min prinsessa förtjänar förvisso att sova på den mjukaste av de mjuka bäddar men 1kubikmeter torv är nog att ta i, då hon från början hade minst en 1 dm tjock bäddgrund sedan tidigare....

Någon ridning hanns det inte med idag men sådant är livet ibland.

I morgon väntar tandläkarbesök för hennes del vilket känns bra.
Om hon har sår eller någonting annat så blir det åtgärdat/uppmärksammat i morgon så det är jättebra.

Har ni sett denna länk?

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=258853



För övrigt kommer jag ta upp mitt powerwalkande igen nu nästa vecka är planen och för övrigt ska jag nog försöka knåpa ihop ett styrketräningspass anpassat för mig som ryttare.
Jag funderar på vad jag har för svagheter och min akilleshäl har alltid varit både som skidåkare och ryttare bålen.
Jag är starkare nu än någonsin i mage men borde kunna bli ytterligare starkare och jag måste träna mer rygg.
För övrigt när det gäller att ta hand om mig själv så måste jag bli bättre på att stretcha.
Inte bara efter vanlig egen träning utan även efter ridning och när det annars passar bra.
Jag är lite för stel och stum såväl höft som axelparti och jag kommer inte bara vakna en morgon och upptäcka att jag är mjuk och smidig bara sådär.
Tänk att det ska ta sådan tid för en människa att förstå?
Jag är träningspepp nu!

Inga kommentarer: