tisdag 1 december 2009

ÄNTLIGEN!

Idag har jag suttit på min häst igen.
Härliga tider och då menar jag verkligen härliga tider... Brunsten är helt över och det är sådan stoooor skillnad på henne till sättet.
En raring istället för en bitch;-).

Tappskon blev åtgärdad i morse och hon skötte sig utmärkt trots att hon var ensam inne och hennes hästkompis for runt som en toka i hagen och skrek efter henne, så där fick hon helt klart en guldstjärna redan före tio i idag.
Det blev en till guldstjärna i hennes bok för en trevlig tur där hon skötte sig utmärkt trots att hon vilat nästan en hel vecka vilket brukar göra henne tämligen livlig vilket hon i och för sig var idag också men hon skötte sig utmärkt trots den totala lyckan över att få vara med ute på tur.
Vi fick tillfälle att träna på att rida från ett ekipage och som dessutom är hennes bästa hästkompis och det gick jättebra.
Hon tyckte det var lite konstigt att vi red ifrån vårt ridsällskap mot hemvägen i trav men gjorde allt som jag bad om så jag ska absolut inte klaga.
Anledningen till att vi fick detta tillfälle att öva på det här är att Vårt ridsällskap ville galoppera en snutt vilket jag avsade mig idag vilket även gav oss träningstillfället att bli omridna av ett galopperande ekipage.
Mycket nyttigt!

Red i min nya fina säkerhetsväst idag och den är verkligen super.
Så nöjd!

Inga kommentarer: