torsdag 26 november 2009

En hemlig gäst!


Vi har sett nu under någon vecka att L´s ponny F har haft sällskap i sin box av något djur och nu är denne avslöjad.
Söt som socker inte sant?
Det är en mindre skogsmus som frossar i havrespill och ser det som sitt livs jackpott att den hittat hem till ponnyerna.
Fotot på vår mus´s släkting har jag funnit på www.vingspann.se som för övrigt är en jättetrevlig sida!


Glorih vilar idag och jag har haft både lunchning och ska ha nattning senare ikväll och så har jag morgonfodringen och utsläppet i morgon bitti.
Jag tycker att det är bra att ha några sådana där pass ibland och inte bara blir bortskämd med alla in och utsläpp då man kan ta chansen att tempa sin häst och kika lite på hur den är på morgonen jämfört med kvällen och så vidare för att man helt enkelt som hästägare ska ha bättre koll på hästens allmänstatus på egen hand.
För övrigt drar Stockholm horseshow igång i morgon och du kan följa lite sändningar därifrån via SVT play.
Här har ni tidtabellen:

I morgon 11:00: Stockholm Horse Show

Playexklusiv sändning. Här får ni bland annat se dressyrryttarnas offentliga träning.
15:00: Hopp och Islandshästar.
19:00: Show och Internationell hoppning.
21:55: Internationell hoppning.

Lördag:
09:50:
VC Dressyr
15:30: Matinén.
18:00: Show och Internationell hoppning.

Själv kommer jag infinna mig i den stora staden under lördagen för att frossa i hästprylar på mässan och sedan se kvällsshowen. Samma som varje år men det är sådant som traditioner är till för!



Inga kommentarer: