fredag 27 november 2009

Finfredag

Jajemän, idag har det varit finfredag av många olika anledningar men framför allt pga det fina sällskapet!

Började dagen okristligt tidigt med utsläpp och stallfix.
Alltid sådär lagomt roande innan man pallrat sig upp ur sängen som alltid är sådär ruskigt skön minutrarna innan man MÅSTE gå upp men när man väl tagit sig till stallet och möts av mumlande gnäggningar så brukar jag trivas som fisken i vattnet.

Pigga fräscha fina hästar släpptes ut.
Glorih får en minivila på fem dagar nu då hon varit fin och trevlig de sista två passen denna vecka. Får smälta lite intryck och sådär.

Annars då?
Jag har bott framför min dataskärm och kikat på livesändingarna från globen.
Om ni missade Hubertus-miniclinicen så missade ni något. Jättekul att lyssna på och väldigt intressant. Jag gillade hans sätt att han var med hela tiden med ryttaren och gav respons direkt på vad de gjorde bra och mindre bra och korrigerade.
Duktig tränare...duktig tränare. Och duktiga ryttare. Ujujuj...

Nu far jag runt som en hasselmus och packar,städar och piffar. Tänkte att det är ju inte så mycket man behöver om man bara ska vara borta en natt.. men det är mycket småplock som jag annars kommer glömma som deo och tandborste.
Ett litet glas vin hägrar lite senare som en trevlig avslutning av denna finfredag.

Inga kommentarer: