söndag 28 februari 2010

Shame on me!

Ingen träning idag. För någon av oss.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på mer än en totalt förlamande trötthet efter ett maratonbesök tillsammans med mamma på Citygross med tillhörande butiker runt omkring.
Trots kaffe och andra tappra försök att peppa upp mig så repade jag mig aldrig efter detta matbutiks besök.
Det liksom sög musten ur mig.
Jag är inget stort fan av att åka och handla i vanliga fall och just dessa mastodontaffärer med extrapriser och långa korridorer med olika alternativ har en tendens att krama musten ur mig.
Det är mest så fruktansvärt oinspirerade att köpa mat. Verkligen ett nödvändigt ont.
Jag tycker ju inte ens att det är roligt att laga mat....
Jag förstår verkligen inte min mors stora passion och oändliga idérikedom kring maträtter som kan och tydligen ska tillagas under denna vecka, och alla andra av dessa tusen intressanta och fiffiga saker som man inte kan klara sig utan i ett hem så som stålull i storpack och storpack med inlagda ärtor och morötter. Tur att någon styr upp allt det där åt mig! Jag vet inte hur jag klarat mig tidigare!

Nu är i alla fall skafferierna fyllda till bredden liksom frysen så har jag riktigt tur lär det dröjja riktigt länge innan jag utsätter mig för storhandling igen. Brrr!

Jag har i alla fall varit och pussat på min fröken fräken i ösregnet.
Måste erkänna att jag skäms massor för att det inte blev någon träning idag och känner nu såhär efteråt att jag verkligen borde tagit på mig regnkläderna och alla reflexer,pannlampa och hej och hå och harvat mig runt någon liten runda men det är lätt att vara efterklok. Man lär sig på felen och känslan av att man inte är nöjd med valet att välja bort en aktivitet svider fint.
I morgon ska det bli bot och bättring!

(och svansen SKA tvättas och flätas)

Inga kommentarer: