tisdag 16 februari 2010

Frihet!

Kan börja med att gratulera våra duktiga skidåkare för gårdagens succé i Vancouver.
Så himla roligt!

Idag har jag och Glorih i sällskap med L´s medryttare och ponny tagit oss på en längre tur.
Milen skrapade vi ihop men det var tungridet idag.
Vi tog oss över snövallarna och vi klarade oss bra med guds försyn tror jag. Jag tycker det är så otäckt ner man sjunker ner i snön...jag som är en sann fegis tog rygg på medryttaren och ponnyn för att se om de överlevde innan jag själv vågade styra min guldklimp över samma moment.
Vi överlevde och gjorde det till och med bättre än vad de gjorde för vi fick behålla alla skor ridturen igenom;-)!
Det blev en hel del pulsa i djup snö och sedan försöka ta os fram så gott det gick på de ställena som folk hade trampat upp. Tyvärr så blir ju inte underlaget så stabilt som man skulle vilja önska och ger vika lite i tid och otid.
Som ni förstår blev det en hel del skrittande...
Skönt när vi kom ut på asfalten på ett ställe så de fick skritta av sig lite av den mjölksyra de samlade på sig fram till det mer fasta efterlängtade underlaget.
In i skogen på ungefär samma typ av det där packade men ändå lösa underlaget som sedan byttes mot underbar plogad grusväg.
Fin trevlig trav i rätt tempo. Glorih var så fin!
Passade på att fatta galopp också när underlaget var härligt. Även här jättefin..

Det är så himla roligt när man får ett sådant där pass där allt flyter på!

Inga kommentarer: