lördag 13 februari 2010

Torv

Nu har vi återigen massor av torv.
Under gårdagen åkte vi och hämtade ett nytt lass torv och idag har jag roat mig med att mocka ur hela hennes gamla bädd.
Kanske inte optimalt som sjukling men ibland så inser man att man måste göra saker oavsett om det passar en eller ej när man är hästägare.
Ett riktigt skitjobb är det i alla fall på många sätt att mocka ur en bädd.
Jag är ju fortfarande rejält förkyld med allt vad det innebär så jag har känt av kroppen. Den är sig inte riktigt lik och jag blev fruktansvärt trött när jag hade gjort hälften klart så jag satt i ett hörn och ville bara grina,haha!
Spottade i nävarna, snöt mig och satte fart så skiten skulle bli klar någon gång. Att sitta och ynka i ett hörn gör ingen box färdig så att säga.
Snälla rara M kom ut och hjälpte mig att fylla boxen med ny torv vilket var väldigt uppskattat.
Skakig i knäna och lite yr som jag var så skulle det aldrig blivit färdigt utan den där extra hjälpen på slutet.


Nu är jag inte sådär jättestöddig och jag tänker inte ens ta tempen. Jag är kräktrött på att vara sjuk.
Nu väntar ett varmt bad, sedan sängen.

Vart tog mitt liv vägen?

Inga kommentarer: