onsdag 3 februari 2010

Och ÄNNU mer snö?

Nu når snön upp till mina fönster på min baksida.
Märklig syn må ni tro... katterna tror inte sina ögon och gör ständiga tappra försök att röra på snön från sin sida av fönstret.
Min bil går knappt att köra ut från min parkeringsplats och än mindre in på den.
Folk här nere är banne mig inte vana med snö...all snöhantering är gravt eftersatt och det gör mig less.

Hur som blev det idag en kort promenad med stallägarhunden och sedan en tur på Glorih. Hennes framknän är lika svala båda två idag, och hon känns stark och fin.

Hon har tappat sin sista gummiboots i hagen idag så det blev att åka till Hööks för att införskaffa nya.
Blev ett par poppigt vita.
Inte så smart i snön men det kändes som att alla vill åt de svarta för det fanns bara ett enda par svarta kvar i storlek S och sedan några få vita så vita fick det bli!

Har annars fått svar från klubben och som jag misstänkte passar jag och Glorih in i någon av deras träningsgrupper.
Hur sjutton ska man göra för att få vara med,att få vara en av de där vanliga ridhusekipagen?
Det var många år sedan jag red på ridskola och jag kommer aldrig skaffa en större häst än vad jag har nu. Jag kan inte påstå att jag inte är grön när det gäller hoppningen.
Jag är hur som nöjd med min lilla storhäst och vi vill så gärna åka och träna "hoppning" en gång i veckan.
Hon hoppar så gärna och jag hakar gärna på men när och vart får vi vara med?
Sååååå pinsamma är vi väl ändå inte att vi inte passar i någon grupp?

Vi kämpar vidare.

Inga kommentarer: