torsdag 25 februari 2010

Vardagliga måsten

Tristan har inte brutit nacken trots denna udda sovställning.
Min andra lilla sessa är söt som socker..

Idag... uppe och skuttar okristligt tidigt.
Välbehövd tvätt-tid vilket alltid startar ruskigt tidigt.
Brukar normala människor helt seriöst skutta upp för att ta tag i tvätten klockan 06.00 på morgonen?
Som en klen tröst ser hon som har tvättrummet intill den jag är, lika medvetslöst trött ut som jag. Dessutom är det OS-hockey på TV som varvas med någon typ av hästhoppning på tv4 sport. Ok morgon ändå.

Mina sweethearts Tristan och Vera- Cornelia ligger och sover som två kungligheter som ni kanske ser. Själv så går jag runt med min kaffekopp i högsta hugg.
Här finns det inte mer tid att sova även om det lockar, för här ska det så fort tvätten är hängd ut och löptränas.
Tänkta springa min lilla runda och sedan ska Fröken fräken motioneras också.
Vem hinner sova då?

Uppdatering:

Löprundan flöt på bra idag. Blev ett lågt tempo men tog mig runt. Helt ok pass för min del.
Mitt och Glorih´s träningspass blev i blåst och i rejält snöväder. Min lilla sessa var sannerligen på hugget i början av passet men det gav med sig när hon fått pulsa i djupsnö i en kvart ungefär.
Snön är djup och når till magen på min tjej men hon verkade tycka det var roligt. I och med att snön är så pass djup, blir det ibland lite känsla av att man rör sig i kvicksand. Hästen jobbar, man känner den andas och riktigt krigar på under en men man kommer inte många centimeter framåt i taget. Sista snutten från djupsnön fram till den plogade vägen travade vi på hennes förfrågan och det är ju så läckert! Himla tryck i min häst!
Efter vi kommit ut på det fasta underlaget igen så hoppade jag av och skrittade av henne för hand. 2km promenad för min del och rejäl avskrittning för hennes del.
Det är fint att se henne gå av sig stumheten och det sura i musklerna och sedan röra på sig obehindrat igen inom kort.
Härligt pass trots skitväder och småmärrig dam inledningsvis men ack så trevligt pass det blev ändå!

2 kommentarer:

Magdalena B sa...

Vilka ljuvliga små varelser!

Team Theander sa...

Ja...de är helt ljuvliga faktiskt även live! Mina ständiga följeslagare vart jag än går och båda är helt fantastiska personligheter.Sötnosarna!