torsdag 18 februari 2010

Jäkla snö...

Jag är så förbannat trött på dessa mängder snö vi har.
Idag skulle jag ju rida ett kortare lättare pass men det bliv bus på ridbanan istället. Ridbana är kanske att ta i med tanke på de snömassor som ligger därpå men det ska i alla fall vara någon typ av ridbana i rejäl vinterskrud.
Blev lite bus som sagt var, red lite barbacka i grimma, lekte lite med någon typ av trickträning för hjärngympans skull och allt var totalt oseriöst egentligen men det var mysigt, välförtjänt och roligt.
Att bara umgås och spendera tid med henne är så härligt.

Jag hoppas kunna åka iväg med henne någonstans i morgon för att träna.
Det är så skönt att ha den möjligheten också att just kunna åka iväg med henne men där ställer ju också snön till en del..det finns få saker denna vinter som gjort mig så arg och frustrerad som just att köra fast med släpet har gjort mig, och som vi kört fast sedan...Suck!

Bara att försöka hålla kvar fokuset, glädjen och tänka att det är likadant för alla denna vinter. Hade inte ens hjälpt om man så hade flyttat till Skåne!
Bara att bita ihop!

För att få lite motivation så har Börjes i Tingsryd bidragit med att sända mig en 2010-årskatalog. I och för sig hittade jag inte så många guldkorn i den men alltid kul att bläddra i! Jag gillar Börjes överlag. Alltid kul att handla där även om det bara blir basvaror och förbrukningsvaror då man i regel får mycket för pengarna.

I utrustningsväg annars så drömmer jag om Uvex-ridhjälmen Uvision.
Den billigaste av Uvex-hjälmarna men klart snyggast tycker jag!
Hade inte tackat nej till en sådan i svart eller i brunt...är ju inte så nöjd med min Troxel med ratt i nacken...ratten sitter så jäkla långt ner i nacken så den blir inte fullt så skön som min gamla Troxel som jag fick lov att kassera pga att Glorih klev på den.
När första lönen kommer....ujujuj då vet ni vad jag har på huvudet!


Som ni ser meckar jag en massa med bloggens utseende...blir nog nöjd så småningom!


Uppdatering:
Nu har jag varit ute och gått min lilla löpträningsrunda i snöstorm.
Ska det aldrig sluta snöa? Blöt kall och tjurig är kvällens tema.
Jag som brukar älska snö!

Inga kommentarer: