måndag 1 mars 2010

Keep on walking



Salems schlagerdänga blir årets mantra tror jag för egen del.
Det är i alla fall så sant det han säger...
Och keep on walking är banne mig det vi gjort idag jag och Glorih.
Seriös träning i full snöstorm och faktiskt med ett leende på läpparna.
Hon är så himla rolig att träna med!
I och med att vi har ont om träningsmöjligheter i form av lämpliga slingor tog vi tillfället i akt eftersom det var full snöstorm och därmed inga andra motionärer ute som vi kunde störa så valet föll på Rundan.
Vi hade mamma med oss som den sanna viking hon är. Kan säga att jag tyckte innerligt synd om henne när hon kämpade på där i hård vind, massivt snöfall och pulsa snö...hon såg lite sliten ut emellanåt kan jag tycka;-).
Hon ångrade sig nog fler än en gång efter hon sagt att hon kunde promenera bredvid oss under den turen vi gjorde idag. Jag kan erkänna att om jag vetat att rundan var så tungpromenerad som den var idag hade jag sagt åt henne att stanna hemma..
Jag och Glorih roade oss att rida en bit på 1km av rundan,fram och tillbaka x5, vid sidan av det upptrampade spåret dvs i lite djupare snö, trav varvat med galopp.
Glorih går lika stadigt åt båda hållen i identiskt tempo ( man kan ju tycka att det är normalt hos en häst som vet hur slingan går att den ökar hastigheten mot hemvägen men icke ...inte ens en antydan), lika roligt att träna oavsett med andra ord, rynkade inte ens på näsan åt att vi passerade mamma både på vägen tillbaka eller hemvägen x-antal ggr utan var helt fokuserad på det vi gjorde dvs tränade. Så himla roligt!
Det är verkligen helt fantastiskt roligt att träna den hästen!

Just ett sådant här pass behövde verkligen jag. Ett lyft.
Att känna att det är roligt att träna häst.

Keep on walking.

Inga kommentarer: