måndag 15 februari 2010

Gårdagens pass





ÄNTLIGEN igång med ridningen igen!
Igår när jag kom ut i hagen pågick det bus på hög nivå som ni kanske förstår efter sett bilderna.
På ett sätt gillar jag den djupa snön för den dämpar lite av de värsta ruscherna. Det som på barmark innebär 25 ruscher fram och tillbaka i hagen blir nu när det är snö upp till magen på dem 4 på sin höjd.
Det är ju farten som dödar och ger skador har jag ju insett även i hagen så lite nöjd och glad är jag över snön.
Det blev ett litet pass på ridbanan igår med fokus på att få ner tempot och lyssna. Tog ett ganska bra tag innan jag fick ner tempot i traven i båda varven men känner att jag inte kan kräva för mycket ändå. Underlaget är inte att leka med även om vi bara harvade på fyrkantsspåret där det är upptrampat. Det blir tungt ändå.
Vi fick i alla fall till det mot slutet efter hundra halter och halvhalter så jag var nöjd.
Provade fatta galopp i båda varven "bara för att" liksom och underligt nog sitter de som en smäck. man kan tänka galopp och vips så har du den.
Nöjd med passet igår ändå och jag fick igenom det jag ville.
Trevlig i skritten, lite väl stark i traven på sina håll och fantastiskt trevlig i galoppen.


Idag hade jag tänkt rida ut men kom på: vart ska jag rida?
Vi är väldigt insnöade just nu. Gigantiska snövallar att ta sig över vilket är lite läskigt då jag inte vet om det är is i dem. Dumt att göra henne illa igen pga min dumhet menar jag.
Det löser sig väl...

Inga kommentarer: