måndag 1 februari 2010

Bävern är i rullning

Hälsokoll-tid för hästen är nu bokad.
Bokade nu på vår närmaste klinik ( inte ATG dock.... )men funderar om jag istället ska ringa ut vår hemmaveterinär?
Han är superduktig och kanske kan jag få tag på en tidigare tid än den jag fick nu... vänta en hel vecka känns ju som en evighet...
Tålamod är som sagt var inte min starkaste sida och speciellt inte när det gäller saker som jag vill ha reda på NU NU NU;-)
Fördelen för egen del om hemmaveterinären kommer är att jag slipper gräva fram min hästtransport...att hugga in på snövallarna från vägen som just nu är ca metern höga och sedan de 40metrarna ( minst ) fram till transporten och sedan skotta fram ett sådant pass stort utrymme att bilen får plats. Det hela känns inte så lockande helt enkelt...

Annars har jag tagit beslutet att själv åka till läkare för att göra en egen hälsokoll.
Ska försöka boka tid till det idag också.

Uppdatering:
Jag har fått en läkartid. På fredag.
Ska bli undersökt och så ska det tas lite blodprover. Bland annat för reumatism.
Har väl gått lite för länge som jag gjort nu men någon gång ska man väl få fingrana ur...

Annars var Glorih pigg och glad på dagens promenad.
I morgon ska jag ta mig upp på ryggen och känna lite på henne. Tror hon mått gott av att bara promenerats en vecka avsuttet.Vila huvudet lite och kroppen.
Ska hålla igång henne nu tänkte jag fram tills tiden vi har för hälsokollen ( om hon inte känns jätteknackig då men det har ju hitintills inte visat något av men vet aldrig hur det känns när man väl sitter där på ryggen).

Något annat suveränt jag upptäckte när jag kom till stallet idag var att min transport är framskottad! UNDERBART!

Inga kommentarer: