fredag 5 februari 2010

Läkarbesök

Jag har farit runt som en yr höna idag.
Började dagen med att råka snooza en kvart för mycket så därmed var jag en kvart sen till stallet vilket båda prinsessorna informerade mig högljutt om med en massa mumlande och mjuka gnägg, när jag väl behagade mig att masa mig dit.
Glorih var lite uppe i varv och jag misstänker att det berodde på att hon var hungrig och lite kall liksom hennes ponnysällskap.
Det var kallare i natt än vad de lovade på både SMHI och yr.no så jag utfodrade och täckade efter de utlovade temperaturen och inte -16 grader som det var i morse.
Klädde på båda sessorna ytterligare varsitt täcke vilket var ett bestyr i sig då båda hade myror i rumpan, innan jag släppte ut dem i hagen.
Fröken fräken ligger stadigt på 37,7-37,6 i temp varje morgon.
Släppte ut ponnyn först som drog iväg i galopp och släppte sedan ut Glorih som for iväg likadant hon fast mer i luften än liksom vanliga galopp. Hon stog på bakbenen en himla massa och utövade diverse högre skolor.
Hon brukar inte vara pepp på att haka på idiotryck sådär direkt på morgonen utan brukar vilja börja dagen med att inta lite varmt vatten för att sedan gå lugnt och sansat till frukosthöet för att äta samtidigt som som hon tittar på ponnyn som far runt med diverse hopp och skutt, men inte idag som sagt var.
Jag stog och skrattade åt dem ett bra tag innan jag begav mig hem för att själv äta frukost.
Var tillbaka vid lunch igen nyduschad och fräsch för att gå en promenad med stallägar-hunden,luncha hästar och fylla på deras vattenbalja.

Sedan begav jag mig till vårdcentralen.

Det klämdes och kändes,diskuterades och togs prover.
Det känns bra att jag togs på allvar och även om reumatikerproven inte visar något så kommer jag att få möjlighet att besöka deras sjukgymnast för att få hjälp därifrån.

Nu är det bara Glorih´s hälsokoll kvar då inför säsongstarten;-)

Inga kommentarer: