fredag 1 januari 2010

Nyårsafton och idag



Sådär såg det ut igår vid tolvhugget..
Var lite nervös på hur hästarna skulle reagera av alla raketer så jag tog mig dit till midnatt.
Båda tjejerna var ganska lugna ändå även om man såg på deras höhögar att de har varit lite oroliga under kvällen då de inte ätit speciellt mycket av dem men ingen av dem var stressade.
Stillsam tillställning tänkte jag ändå tills stallets granne började bränna av sina raketer 80m från oss.
Bäst att ha svansen på ryggen och drakblåsa lite tyckte Glorih, utifall det skulle vara fara om livet och hennes ponnykamrat snodde runt några varav.
Jag tänkte att raketer är dyra och är det sådan kareta som det var på de där han sköt så har de kostat skjortan och han kan omöjligt ha haft råd med mängder av dem....
5 min senare var de slut allesammans och båda hästarna stog och ville bli kliade igen.
Jag hade inte bästa dagen ever igår kan jag säga med tokförkylning och feber så det blev hysteriska mängder med sömn men det verkar som det gjort susen för idag mår jag sannerligen bättre även om jag är lite seg och har lite huvudvärk.
Hade tänkt rida idag men lade ner det när jag hörde oväsendet uppe i byn...jag hatar sådana där små jäkla raketer som skriker.
Det var massor av sådana i omlopp så jag lade ner det. Inte värt det liksom.

Båda hästarna har ätit upp sitt hö nu till på morgonen och deras boxar såg ut som de gjorde när vi lämnade dem så de vekar ha haft en ganska ok natt i alla fall.

Inga kommentarer: