måndag 25 januari 2010

Nu är jag helt död....

Ok, det är kanske lite att ta i, men jag är dödstrött av någon konstig anledning.
Blev att bära in all halm idag och 90kg havre och till hjälp hade jag L eller var det jag som var L´s hjälp?

Konka vatten ut till hagen.
Vi är jättestolta över att vi kan erbjuda våra hästar varmt/ljummet vatten dygnet runt och att vattnet aldrig hinner frysa, dels pga vår fantastiska vatten-baljlösning och sedan för att vi faktiskt är tre olika personer som kollar vattnet som hökar varje dag.

Vi vet att Glorih är den som både äter och dricker mest av våra hästar men hon är jättefin i hullet nu och har varit det en längre period och jag tycker om att hon är så duktig på att dricka. Kallt vatten kan hon dock neka till men allt går ner bara det är ljummet.
Är man prinsessa så är man;-)

Annars så har jag gjort ett tappert dressyrförsök.
Letade rätt på mitt fina turkosa schabrak som jag har i gömmorna så jag blev så nöjd och glad!
Passet i sig kan jag ju inte nämna som ett av våra bästa pass. Kanske något av våra sämsta?
Red på vårt novabett och om jag säger att hon var nonchalant mot min hand så är det en underdrift.
Hon funkar med andra ord jättefint och trevligt på hackamore och på sitt Tom Thumb där hon traskar glatt och följsamt på men så fort hon får ett vanligt tränsbett i munnen förvandlas hon till ett lokomotiv.
Det enda jag kan jämföra med är när jag skulle hjälpa en travhästägare att ridmotionera en av hans tävlingstravare och göra intervaller.
Stenhård mun och ett jäkla sug framåt och det var tur för min del att hästen hade råkoll på var dennes intervaller hade sina långsammare snuttar och vart tempot skulle trappas upp för jag var en liten vante där uppe...

Vi tränar vidare.
Just att hon är så himla trevlig mellan varven gör ju så himla mycket. Härlig känsla!

Samtliga gångarter och galoppfattningar satt som en smäck.
Formen var där, ryggen var med, men lite tråkig i munnen som sagt var.

Jag jobbar på min egen ridning och känner att jag saknar att rida inför instruktör och även att hoppträna.

Massor.

Svårt nu när L inte riktigt har den tiden som hon hade förr.
Svårt att hitta någon annan tränare som kan hålla lektion på den nivån vi är på.
Svårt nu när jag måste gå med en klubb av olika anledningar, som är på andra sidan stan istället får vår närmsta klubb som jag också har ridhuskort hos.

Oj vad negativ jag låter nu men det är nog bara för att jag är så trött.


Jag skall återuppstå i morgon!

Inga kommentarer: