söndag 10 januari 2010

Vad är en bal på slottet?

Åh som jag sett fram emot att få åka och träna ihop med Karin och hennes fina Starlight.
En lång skritt-tur hade vi tänk på runt en två timmar.
Vädret är lite mildare idag och tempen ligger runt -10 så då det skulle varit toppen.

Hämtade upp Karin och åkte till mitt stall för att koppla på släpet som inte rörde sig många millimeter. Vi drog loss vagnen från stället där den har stått nu ett litet tag och vände på den för att bilen skulle få bättre fäste för att inse att ett däck inte snurrade. Det rullar ett halvt varv och där är det stopp. Bilen spann bara i snön.
Jahapp...vad gör man då?
Ringde till farsgubben som brukar ha koll på det mesta och han sa åt mig att banka på fälgen. Sagt och gjort...
En kvart senare ringer mor och frågar om jag hade bankat hårt vilket jag naturligtvis gjort eftersom jag fick tipset om att banka på fälgen ( jag och bilar är inte den bästa kombinationen...rullande saker ska bara fungera...) och fick då reda på att jag kan mycket väl ha slagit sönder fälgen och nu gjort allt vint och skevt.
-Skål! sa jag och var arg som ett bi.
Transporten rörde sig hur som inte en millimeter längre före eller efter fälgmisshandeln.

Gav hästarna frukost och släppte ut dem.
Skjutsade hem sötaste Karin till sig och själv åkte jag hem för att lägga mig.
All ambition och motivation bara tvärdog, så jag gick och la mig igen och har nu sovit till klockan halv två.
Jag är nog allt lite seg efter influensasprutan jag fick i fredags ännu och känner mig lite trött och hängig. Lite ont i huvudet och så. Skönt att sova var det i alla fall och jag är galet sugen på att gå in i mitt sovrum och fortsätta med det men ska nu laga mat och åka ut till Glorih igen för att mocka och pyssla.
Får se om jag kan sparka mig i stjärten och rida eller hitta på något.
Borde ju kunna prova nya allroundsadeln.
Vi får se hur mörkt det hunnit bli innan jag åkt ut helt enkelt då Glorih lyckades dra ner hela vår el-anrodning ( fråga mig inte hur för det begriper vi inte) när hon drog på egna äventyr häromdagen, så vi har ingen el ut till stallet just nu och inte heller till ridbanan.

Jaja...vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer: