fredag 8 januari 2010

Höhämtning och snöritt

Idag har vi varit och hämtat hö igen. Vi har ju inte så mycket förvaringsmöjligheter så vi får göra det en gång i månaden typ. Passade på att köpa ägg av bonden också i samma veva. Mysigt!
Jag älskar känslan när foderkammaren är full med mat åt hästarna. Det ger ett lugn på något vis..

Träningen har gått bra idag.
Hon har varit helt suveränt trevlig att rida nu i början på detta år. Kanske beror det dåligt samvete gentemot hennes kära matte då hon nästan gett henne hjärtinfarkt 2 ggr på mindre än 8 dagar som start på 2010?
Hur som så är hon fruktansvärt trevlig. Skrittar från stallet på lång tygel utan taktande och utan några andra ideér. Hon bara går. Med svung i steget och solsken i blick.
Vi red en liten tur idag mot ängarna som just nu är välidgt snötäckte så vi pulsade runt där litegrann och travade lite där snön var lite mindre djup och travade på den istäckta asfaltsvägen som är så himla trevlig att just göra det det på. Helt perfekt is/packad snölager som hör att det inte känns stumt. Hon kändes jättefin och travade i MITT tempo i trevlig form och jag satt mest och log. Jag hade nog ett leende som gick från öra till öra.
Vi skuttade trädstammen som vanligt och nu jäklar har vi fått in snitsen!
På tal om skutt så har vi ikväll fått hem vår allroundsadel...den ser ut att kunna passa när jag tittar på den...men vi får se hur den verkligen ligger i morgon.

Har vaccinerat mig för Svininfluensan nu på eftermiddagen så jag hoppas att jag kommer må bra i morgon.
Måste ju prova sadeln!

Inga kommentarer: