tisdag 12 januari 2010

Massor av snö...




Blev en lite kortare lugnare tur idag till fälten.
Mina lår vill döda mig helt skoningslöst men jag väljer att ignorera. Ridning stog på schemat idag och så fick det bli.
Det rosa invigdes idag och hon är allt minst lika läcker i rosa som i sitt turkosa. En annan är minst lika läcker som en michelingubbe när vi är ute på tur men det är tur att någon av oss höjjer standarden även om jag kan tycka att det är lite trisst att det inte är jag...
Lite tråkigt var det att upptäcka att hacket blev lite väl löst spänt och ville glida ner en del men så påbylsad som man är just nu i dessa tider så fick det vara så för risken är att jag aldrig tagit mig upp på henne igen annars...
jag är jättenöjd med det nya rosa men vi får aldrig Elite-tränsmodellen att sitta som den ska... den har en tendens att glida ner i nacken på henne. Underligt det är hur denna modell sitter superbra på jättemånga hästar men glider ner på andra. jag har hur som lödningen på det genom en snap on-del i rosa som kommer börjas användas.

Hon tuffade för övrigt på bra och tyckte att passet var roligt. Lagom med gas i henne även om det märks att hon tycker att det är extra kul när vi har sällskap med oss som vi hade idag.
Blir lite mer tryck i henne helt enkelt även om hon lyssnar jättefint på förhållningar och förmaningar!

Min "triangel" kom med idag också även om jag ska försöka göra om den.

Inga kommentarer: