lördag 30 januari 2010

Inte lika bitter

Igår var det en helt ok dag.
Glorih fick nya skor, var jättesnäll att sko och var verkligen A-barn med allt vad det innebär.
Hennes framknä är nog inte alls så farligt som jag var livrädd för att det skulle vara...
Jag var så ju brydd över att hon var lite varmare på insidan av ena benet från ärtbenet upp mot underarmsbenet men igår hittade jag ett litet litet sår som förklarar den "värmen", annars är själva knät i princip lika varmt som det andra och hon ser fräsch och glad ut.
Ska boka en tid i alla fall för vanlig hälsokoll så att jag vet att allt är fit for fight innan säsongen.
Hon har hostat till någon enstaka gång nu under den senaste veckan ungefär som hon satt något i halsen så det vill jag också ha koll på. Kan ju bero på kylan och hennes galopprundor i hagen men lika bra att kolla upp. Känns onödigt att lägger ner massor av träning med en infektion i kroppen då den träningen mest bryter ner istället för bygger upp.
Lite blodprover kommer väl tas vilket känns bra.

Annars då?
Hon galopperar runt i hagen i slowmotion i den djupa snön och ser glad ut.

Idag så är det en sådan där magiskt vacker vinterdag och det kliar i mig att ut och rida men jag har bestämt att det ska bli avsuttna promenader på fastare underlag ( verkar vara uppskattat nu när underlaget annars är väldigt tungt för dem då det dels är djupt och sedan är det instabilt ) för att se att allt verkligen är som det ska dels med knät och dels med hennes hosta.
Hon har i alla fall ingen temp då jag tempar så gott som varje dag och det är ju skönt att ha koll på.


Usch vad löjligt nojjig jag är för min häst men jag är så rädd om henne!

Inga kommentarer: