lördag 16 januari 2010

Det går inte att planera allt och usch och fy If!


Hade planerat att rida ihop med Karin och hennes fina Starlight dvs åkt dit med Glorih och tränat där men det blev inte så då Karin var tvungen att jobba. Ibland blir det ju så helt enkelt.
Ringde andra Karin men hon hade heller ingen möjlighet att rida idag så det blev en tur på hemmaplan istället i sällskap med L´s medryttare.
Inte fy skam det heller!
Det som skulle bli ett längre skrittpass blev en ridtur i alla gångarter där vi tränade fatta båda galopperna ute på det lite mer upptrampade grusvägen ( som är snötäckt) och inget bus.
Galoppfattningarna satt fint men det där med inget bus var det lite si och sådär med till en början med...
När det värsta glädjen över att få galoppera hade lagt sig så flöt allt på bra.
Märktes att hon tyckte att det var lite tungt i snön över ängarna på väg hem så vi tog det lugnt och fint där trots att hennes ponnykamrat med medryttare provade galoppfattningar och pulsade mer än vi som höll oss efter en liten stund där det var mer upptrampat.
Jätte nöjd med passet som sådant och jag känner mig mycket tryggare och tuffare nu mot för bara någon månad sedan.
Jag börja känna min häst tämligen väl och vice versa.
Det kommer bli jättebra det här!

För övrigt är jag mer än lovligt förbannad på mitt försäkringsbolag If som har chockhöjt min försäkring med det dubbla priset per år utan förvarning.
Glorih har inte ens behövt utnyttja sin försäkring på hela förra året så det känns som rena rama rånet och rent av oförskämt gjort av dem
!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Då är vi två!! Jag höll på att trilla av stolen när jag fick min räkning. Ännu mer förvånad blev jag när jag ringde IF för en föklaring och fick en sur och oförskämd kille på tråden.
Greta har haft sin försäkring i nio år och har aldrig utnyttjat den!! Så nu har jag bytt till Folksam. De tog över henne utan ny besiktning och helt utan karens. Och plus att jag lade på en Rehabförsäkring blev det billigare än vad IF var från början.. ;) Hls Magdalena

Team Theander sa...

Det är ju inte småpengar de höjt med heller...Nä det blir till att byta.
Folksam tänkte jag också byta till ända tills jag kom på att de inte stöder undersökningar och utredningar på Eurovets så då går de bort.
Vilken soppa... jag som var så nöjd med If fram tills nu!