lördag 2 januari 2010

Vilken start på det nya året...

Vaknade i morse av att telefonen ringde med L i luren.
Hon rapporterade om ett mindre roligt sår Glorih lyckas dra på sig på baksidan ovanför kotan.
5cm långt jack efter en brodd. På baksidan som sagt var...där senor och ligament och hej och hå ligger ganska ytligt.
Jag yrade runt hemma och kokade saltlösning och kollade när apoteket öppnade ifall jag behövde mer av någonting typ kompress, co-flex etc sedan bar det av till min älskling...
Hittade ett sår som sagt var strax ovanför kotan, lite snett och definitivt från en brodd, ett snitt.
Om inte såret var så pass torrt som det var ( fult ställe eller vad man ska säga men såret i sig var ganska fint med sina raka kanter och torrt) så hade jag kanske velat få det sytt då det liksom fläkt upp lite dvs blivit en halv cm brett från den revan men nu går det ju inte men det behöver inte vara dåligt för det.
Ringde världens bästa Ingela för att rådfråga om vad jag bör titta efter och se upp med i och med att såret sitter på ett så dumt ställe och lednära men vi drog slutsatsen att hon har haft tur.
Hon är under uppsikt i alla fall och såret gjordes rent men får vara öppet. Om man ska se till det positiva så är det ju perfekt väder för just sår i och med kylan och all snö. Såret har ju redan börjat dra ihop sig på ett fint sätt även om hon är lite svullen.
Tycker att hon rör sig vettigt och det är inget jag nojjar över alls.
Tempad nu i morse med normeltemp och ska tempas ikväll igen.

Lite tråkigt att kvällens markarbetespass blev nu inställt och man inser hur viktigt det är att fånga dagen varje dag med sin häst för kman vet aldrig när drömmen kan gå i kras...

Inga kommentarer: