torsdag 7 januari 2010

Hon är ju så förbannat trevlig!

Det är kallt som Sibirien ute men har varit duktig idag och tagit mig i kragen och tagit till vara på att det var under -15 mitt på dagen och ridit.
Gäller att passa på när man har chansen så att säga.
Snön är väldigt trevlig ute och har inte det minsta skare utan där den är som hårdast är den mer som luftig maräng och så har vi fått en dm puffig nysnö nu över gårdagskvällen och natten.
Perfekt att pulsa lite i med andra ord och det är svårt att undvika att pulsa här faktiskt när man ser till ridvägarna...
Glorihs sår har dragit ihop sig jättefint så det nojjar jag mig inte det minsta för.
Blev ett skrittpass med snöpuls och hon skötte sig fruktansvärt bra.
Skrittade hemifrån på lång tygel och trampade på bra. Det rörde henne inte i ryggen att hennes hästkompis sprang och ropade efter henne utan hon verkade mest nöjd med att få komma ut och göra något med mig.
Snön räcker upp över kotan och på en del ställen blir den ytterligare djupare och sträcker sig nästan upp mot knäna men hon hade idel spetsade öron och frustade och hade det jättekul verkade det som.
Lite mer laddad på hemvägen men tog korrigering jättebra.

Min häst är förbannat trevlig!

Inga kommentarer: