fredag 15 januari 2010

Jag tycker att hon är så vacker...




Idag blev det vila för lilla damen då jag har massor att göra och har krånglat en massa med min transport som är igång nu igen. Halleluja!
Vi var medbjudna till ridhuset med L och hennes ponny men tackade nej till det då jag inte var ombytt till ridkläder och som sagt var...tiden är ett problem idag.
Tog kortet på Glorih i boxen då hon får gå in den timmen hennes hästsällskap är borta för att undvika broddtramp och skor som åker dän pga att hon dragit någon repa i sin ensamhet i hagen.
Med facit i hand vet vi att det är då skorna nästan alltid ryker.
Det är inte så att hon inte kan vara ensam för det går jättebra.
Hon drar någon repa fram och tillbaka och sedan är det bra men som sagt var...på dessa små repor åker framskorna och det förstör så himla mycket när det gäller planering och träningen.
Bättre att stå inne en timme och mumsa hö ( och så får man lite mums i krubban också bara för att man är så duktig och står inne så snällt).

Det slår mig minst en gång om dagen att jag är fruktansvärt kär i den här lilla hästen och jag tycker att hon är så enastående vacker.

Hon gör mig bara så himla lyckig!

2 kommentarer:

Stall Sarah Fredriksson sa...

Hon är jätte fin! <3 När jag var nere hos Ingela och kollade på hennes hästar så var det Glorih och hennes yngre syster som jag gillade bäst:) Jätte söta hästar!

/Sarah

Team Theander sa...

Hahaha, åh vad jag grät när jag fick reda på att någon skulle komma och titta på Glorih! Hon var ju min drömhäst! Jag var så lycklig när jag fick reda på att hon var kvar...;)