onsdag 6 januari 2010

Jag och Houdini


Glorih gör allt för att matte ska få en spännande kickstart på det nya året, så idag har hon varit på rymmen.
Hon har öppnat sin boxdörr alldeles själv med hjälp av mitt snöre som jag knutit dit för att underlätta för mig själv att få upp låsanordningen då den är tämligen trög och gått ut.
Hon har tagit en mjuk sansad galopp över de stora fälten och tagit sig upp till centrala Malmslätt där hon blivit fångad av snälla människor på icaparkeringen.
Vad hon gjorde på Ica?
Jadu...serveras kanske lite för lite morötter i vårt stall?

Människorna som fann henne hade i alla fall kopplat varifrån hon hade kommit och börja leda henne ner mot gården och blev uppmötta av L med havrehink i högsta hugg.
Glorih var glad som en lärka och tyckte att detta var bland det mysigaste hon varit med om. Massor av morötter,äpplen, klappar och gos av snälla människor runt sig och sedan L som kom med en havrehink.
Livet verkligen!

L´s make hade av en händelse tittat ut genom fönstret och sett hennes lilla galoppfärd över åkern så L hade redan fått på sig kläder och hunnit ringa mig och sedan stressat iväg med havrehink och lyckas proppa på människor som kunde tänka sig hjälpa till i jakten med varsin hink med havre så det var helt tomt på gården när jag kom.
Jag blev absolut livrädd av samtalet då vi har E4an läskigt nära när det gäller lösspringande hästar men när jag ringde L så berättade hon att hon var påväg hem med min Houdini så jag sprang dem till mötes.
Hon var helt oskadd och som sagt var såååå lycklig.
Jag trätade som en gammal morsa om att hon hade kunnat blivit dödad och hej och hå och var mest så glad över att hon var helt välbehållen och som sagt var oförskämt glad.


Nu ska det inköpas extralås till hennes box kan jag säga....

Jag är så tacksam över alla dessa snälla människor som hjälpt mig fånga min lilla bastard!

2 kommentarer:

Magdalena B sa...

Fy så hon skräms din busa!

Team Theander sa...

Ja... sannerligen...
jag fattar inte hur hon lyckades få upp dörren då låset verkligen går jättetungt, men det ska vara en Glorih för att lyckas med en sådan sak...