torsdag 14 januari 2010

Barbackatur

Jag har provat rida Glorih barbacka nu för länge sedan...någongång i våras.
Hon tyckte INTE om det då alls. Antagligen berodde det nog på kombinationen min dåliga balans ( man är ju ingen indian tyvärr ) och hennes egen oerfarenhet.
Hon var ju verkligen grön då som ridhäst...
Idag gjorde vi om detta och det gick förvånansvärt bra!
Hon lullade på bra i trav såväl som i skritt och väl fort ville mina ben döda mig igen.
En hatkampanj är vad de driver mot mig just nu...benen alltså.
Åh vad sur jag blev i musklerna på insidan av låren...ujujuj!
Men härligt är det!
Hon fick behålla täcket på under vår lilla tur som vi bedrev i hagen och på ridbanan och hon skötte sig bra.
Lite sur till och från men hon brunstar nu igen.
Märks så himla tydligt!
Hon börjar med att inte vara så pepp på att bli infångad vilket annars aldrig är ett problem och så får hon något lurigt i blicken.
L såg den där blicken redan i morse tydligen...

Hur som glad över att Glorih äntligen väljer att följa min linje med tempot som vi fått ner jättefint nu och jag vet inte...det känns mest bara så himla bra.

För övrigt så gick jag till stallet idag. En halvmil ungefär är det i bra tempo.
Nöjd med den egna motionen idag!
Känner av mina ben än från i måndags. Fått små små blåmärken på alla de ställen jag var vit på låren.

Inga kommentarer: