söndag 17 januari 2010

Gomir-döttrarna i farten






Har idag ridit den högt efterlängtade långturen ihop med Karin och hennes fina Starlight....
Blev en ganska tidigt morgon för att lasta och åka och jag är väl egentligen ingen riktig morgonmänniska om jag ska vara ärlig men jag tog mig upp!
Glorih går snällt in i transporten utan några som helst problem och åker fint.
Väl framme så fick vi låna en box av snälla AnSo och sedan var det bara att klä på henne allt vad hon nu skulle ha på sig så som sadel och träns. Efter detta bar det av!
Det blev en skritt-tur på ca:3 h och Glorih var helt oberörd och pinnade på som sjutton.
Idel spetsade öron och jättetrevlig. Älskade fina häst!
Hon verkade tycka att det var minst lika roligt som jag tyckte med det trevliga sällskapet, naturen som gav lite fjällkänsla och hemkänsla och jaa...HELT UNDERBART!

Blev kaffepaus till häst där Karin passade på att bjuda både Glorih och Starlight på banan vilket Glorih fullkomligt älskade. En godispaus sitter aldrig fel liksom! Starlight var inte riktigt lika imponerad av bananen men blev nöjd när det bjöds på ostmacka.
Efter någon timme så hoppade vi av för att promenera för att få igång värmen lite mer men sedan reds det igen.

Jägare ute på vift och vi såg vad jag är ganska säker på var vargspår i snön.
Hoppas innerligt att det inte var den jägarna var på hugget efter men de sa när jag frågade hur jaktlyckan var att : " Den går utmärkt, viltet har klarat sig idag med!".
Trevliga prickar var det allesammans av de vi mötte och någon var orolig över om vi frös. Rara gubbar!

Jag är just nu mest bara bubblig och lycka och dagens tur var det mysigare på länge!
Jag är så himla nöjd och glad över att Glorih inte ens rynkade på ögonbrynen åt den kuperade miljön vi tog oss fram i och kändes stark och fin.

2 kommentarer:

Karin sa...

Tack för turen vännen! Det var supermysigt. Ni är så fina och du har gjort ett fantastiskt jobb med Glorih. Är stolt över er.

Kram Karin och Starlight

Team Theander sa...

Ja den var helt MAGISK! Tusen tack för ert underbara sällskap. Ni är så saknade....
Och tack så mycket för alla snälla ord!