onsdag 30 december 2009

En frisk morgontur

Morgontur blev det i morse i och med att jag har varit iväg och jobbat hela dagen .
Det är kallt i Östergötland i dessa tider kan jag säga!
Massor av kläder på mig så jag klarade mig fint även om jag önskade att jag hade kommit ihåg att ta med mig min balaklava...Kallt som attan om kinderna, men jag överlevde;-)
Vi hade idag sällskap av L´s ponny och dennes medryttare och det är alltid trevligt!
Hon är under igångsättning nu och är helt ohalt och kokar lite av överksottsenergi.
Hennes sår har läkt snabbt och fint så hon tutar på nu igen och det är fint att se!
Idag skulle hon travas lite under ryttare så detta passade oss utmärkt som sällskap.
Blev vår lilla tur som jag och L rekade i våras( som höstbilden förresten är tagen från som jag lade in för någon dag sedan) och sedan en bit på asfalten som för tillfället är väldigt inbjudande travvänligt just nu med sitt snötäckta islager.Jämt och fint och känns inte alls sådär stumt och tråkigt som grusvägarna känns den här årstiden....traven där fick vänta tills vi var påväg hemåt ( och den var helt kanon måste jag säga...lugn och sansad och jättetrevlig helt enkelt) och så styrde vi ut på ängarna som även dessa är snötäckta.
Svårt att förklara snön just nu då det inte är skare och inte puffig nysnö utan snön är mer som maräng utan att bli hård och vass för det.
Trevlig att pulsa i är den i alla fall och Glorih trampade på bra idag!
Lite valpig och överdriven i sitt engagemang med knäna uppdragna till öronen typ när hon travar på utan att stressa men det blir nog lite väl jobbigt så det blev bara en kort sådan marsch.

Det ska vara roligt att träna även lite jobbigare saker!

Glorih kändes för övrigt lite tjurig redan från början idag och provade slå lite mot min skänkel med lade ner det efter ett Carolin-vrål i form av FYYYYYYYYY i öronen men känslan av att hon var lite lättretad fanns passet igenom och jag kände att det inte var någon idé att lägga någon större press på henne när hon är på det humöret vilket var en lysande tanke från mitt håll.
Låga förväntningar,härligt väder trots kylan, gott sällskap och inte ens Glorih kunde tjura på tonårsvis då!
Skönt att känna att hon börjar mogna lite i sig själv när det gäller sådana där saker...att man kan känna att hon är lite lättretad och ändå så kan man göra ett roligt och vettigt pass ändå, utan några större diskutioner!
Det bådar gott må jag säga!

Annars då?
Just nu sippar jag på en kopp ordentlig varm choklad ( sådan där choklad som mormor brukade göra när man kom in efter att ha åkt skridskor hela dagen och var alldeles genomfrusen och rosig om kinderna, på riktig kakao,mjölk och socker) och sitter och snörvlar.
Jag har åkt dit på en sabla förkylning igen.
Det är inte meningen helt enkelt att jag ska få komma igång med min löpträning.
Jaja, jag försöker mota förkylningen i grind ändå med Mivitotal Flex som för övrigt är suveränt varjedag vitamintillskott men jag har slarvat med det i nu snart ett år..men nu har jag en flaska hemma så nu är det igång igen!

Inga kommentarer: