måndag 18 januari 2010

Mer snö!

Jag är så lycklig!
Det kommer MER snö!
Först blev det lite varmare och nu ramlar det ner mer snö igen.
Som jag saknat riktiga vintrar sedan jag lämnade Dalarna!

Idag har både jag och Glorih tagit det väldigt piano. Båda är dock obekymrade av gårdagens tur.
Tanken var att åka till ridhuset men det blev inte så av olika anledningar, ingen bil och lite så.
Det visade sig vara lite tur då ridhuset hade varit lite crowded enligt L´s utsago som åkte solo med sin ponny.
Jag är verkligen en rookie när det gäller ridhus och lite av en guldfisk när det gäller alla regler där inne och summan av kardemumman är att jag ber om ursäkt för min existens istället och blir passiv i ett hörn..
På tal om ridhus så är jag förresten ägare till mitt livs första ridhuskort nuförtiden! Härlig känsla ändå.
Ett steg in i den riktiga hästvärlden.
En port till de Kyrka K-klädda dressyrnissarnas värld och Kingsland-klädda hoppryttares värld, så långt ifrån färglada träns men kan komma.
När jag berättade för L om min investering så kom hon farandes med ett läderträns åt mig och Glorih " - Som ni kan ha när ni är i ridhuset".
Jag kanske är lite miljöstörd av att tidigare stått i rent distansstall där det har varit helt normalt med turkosa,rosa,gröna och marinblå träns av plast, men jag tycker att läder är lite äckligt att ta i...man smörjer och smörjer och känns det inte torrt och fnasigt så är det nästan lite kladdigt och fett på något vis.
Tränset L kom med är dock jättefint då det är med tunna remmar och rundflätat läder i nosgrimma och pannband.
Ett äldre Hööksträns som jag har sett andra araber iförda i, vilket klätt dem utmärkt så jag jag ska ge det en chans;).
Har ju ambitioner att starta Glorih i någon dressyr och hopptävling och enligt TR så är ju inte plastträns godkända så vi tackar och tar emot detta fina träns!


Dessutom har jag blivit medlem i AHIS dvs Arabhästen i sporten.
Gå med du med!

Inga kommentarer: