torsdag 17 december 2009

Snö är så fint...

..men snöstorm är väl att ta i?
Fick sms av L i morse då hon informerade om att hon lät våra pållar stå inne och käka frukosten då den annars skulle blåsa all världens väg annars.
Hon passade även på att informera mig om att Glorih hade lyckats få av sig en boots också innan insläppet igår så hon in med enbart en enda.
Av två par beställda boots fanns det nu endast en ynka överlevande kvar verkade det som men idag när jag kom för att ge mellis så hade hon två på fötterna.
Pärlan L har alltså letat reda på en av de tappade bootsen i 10 - grader och halv storm... Det är kärlek det!

Gav hästarna mellis i skogen på det stället där jag såg att lite halm låg kvar och de gick genast dit och mumsade.
De var dock ganska spända och lite nervösa idag pga all blåst skulle jag tippa på. Snön har blåst och ligger som drivor/snötungor på sina håll och jag kan säga att jag hade ambitioner om att hitta på någon lättare motion idag men efter att ha tittat ut och hört vinden vina så lade jag ner det.

Nu dricks det glögg och jag har rotat fram mina älskade raggsockor men fryser likförbannat även om elementen går på högvarv.

Inga kommentarer: