söndag 6 december 2009

Jag hatar tappskor





Som sagt var så hatar jag dessa satans tappskor.
De kommer när man minst vill ha dem ( dvs när man precis är påväg att komma någonstans med sin träning eller har något inplanerat med sin ridning) och är bara mest fruktansvärt störande.
Jag borde lära mig slå på de jäklarna på egen hand.
Alltid efter 5,5v så ryker första skon och har jag otur så hinner sko nummer två ryka innan hovis ska komma ut för att göra en helskoning.
Vi har nu lagt oss på en 7 veckors intervall vilket är i längsta laget i min mening vilket även dessa jäkla tappskor berättar men sedan ska man försöka få det funka varje gång med hovis och dennes schema vilket inte alltid är lätt såhär nu vid jul och så.
Nu ska hon skos om helt och hållet den 14/12 så jag skiter helt enkelt att få hovis att slå på en ny sko fram tills dess.
Blir bara fler sömhål och ännu lättare för vinterskoningen att ryka i förtid så jag skippar det.
Men det betyder mer vila för hennes del då vår bana är blöt, hal och inte alls så rolig att rida på och alla vägar runt om gården sker på asfalt första biten vilket inte funkar så bra för Glorih utan skor.
Vilan som skulle bli en knapp vecka är nu inne på sin andra eller blir det till och med tredje vecka?
Ja suck säger jag bara.
Nästa skoning blir skyddad av boots runtom tror jag.
Men då lär vi väl få läckra skav istället.
Aldrig ska man vara nöjd och glad;-).

Tog lite foton på min skimmelmadame som var lite olycklig och ensam i sin hage då hennes hästkompis har varit iväg på någon typ av hoppträning/tävling.
När jag kom hem lyxade jag till det lite med adventsfika.
Det var jag värd efter att dagens ridplaner och ambitioner tvärdog...
Ojojoj, var länge sedan jag var på så dåligt humör efter ett stallbesök. Sorterade grejjer i ren ilska över ödet så nu är det lite mer ordning och reda. Tvättat reflexer och fårskinnsnosludd har jag också gjort i bara farten idag efter min lilla fika session.
Att dukarna aldrig håller sig skrynkelfria skyller jag helt och hållet på katterna. Det är mycket väl medvetna om att de inte får vara på bordet men ni vet hur det är... så fort ytterdörren stängs så är de nog där för när man kommer hem ligger de alltid på stolarna/golvet.

3 kommentarer:

Magdalena Boucaud sa...

Det första ljuset kommer inte räcka fram till jul ;)

Hade du en Biothane brösta att sälja, eller har jag drömt att jag har läst det?

Hls Magdalena

Team Theander sa...

Haha,näe jag vet...vet inte vad det var för miniljus jag fick tag på nu senast!

Jo visst har jag en brösta här hemma till salu. En rosa sådan!

Magdalena sa...

Hmm rosa till en brun valack, det msåte jag fundera på ;)