torsdag 3 december 2009

Rimfrost

Igår var det en helt fantastisk dag med rimfrost på allt i naturen, kallt och högt till tak. Friskt.
Som jag längtat efter kylan!
Ångrade bittert att jag inte tog med mig kameran till stallet igår då allt verkligen var så vackert och Glorih var verkligen söt som socker när hon knatade runt i hagen i sin helkroppsstrumpa till täcke;-).
Blev ingen ridning igår då det dels är så fruktansvärt halt ute och Glorih tyvärr går runt med sommarskoning ännu. Hagen går bra även om den är hård och knögglig på vissa delar men hon kan knata runt där utan någon större skaderisk.
När hennes hästkompis ska motionera fick hon gå in igår kväll liksom idag för att jag helt enkelt inte är så pepp på att ha en springande häst i en rimfrosthal hage med knöggel. Bättre att förebygga att hon inte drar på sig någon fläkskada, hovbrott eller stukning genom att hon får gå in en timme då.
Mumsa hö istället tycker jag rimmar bättre än onödiga skador!

Visst har jag saknat och längtat efter kylan men den får gärna komma på riktigt efter den 14de då hon ska bli helt vinterskodd. Nu kommer denna kyla bara vara under gårdagen och så under denna dag är det sagt så det är skönt då jag slipper nojja över dåligt underlag och tråkiga onödiga skador pga det och fel skoning,

Idag vankas det promenad för Glorihs del, avsutten sådan alltså och jag själv har tränat pilates.

Inga kommentarer: