torsdag 10 december 2009

Solen?

Ja...har någon sett till den på ett tag?
Jag är så trött på det här skitvädret så det inte är sant!

Idag blev det allmänt stallpyssel och mys i hagen igen men inget annat vettigt gjort rent träningsmässigt mer än min pilatesträning på hemmaplan.


I morgon däremot ska det åkas till ridhus.
Jajemän.
Jag och längtar efter att få göra något och åka iväg till ridhus och bara lalla med tre skor är nog precis det som behövs för att både muntra upp mig och häst.
Jag hoppas att vi får hela ridhuset för oss själva för jag är så försiktig så att jag liksom ber om ursäkt för min existens när det är fler inne i samma ridhus..men det blir nog bra!'
Ska prova ett nytt bett på my lady också...får se hur det funkar.
Borde kanske ha med ett som hon redan är riden med sedan tidigare också?
I och för sig så ska vi bara ta det lugnt i morgon i coh med att hon inte rört sig så mycket den senaste tiden. Skritt och lite trav. Väldigt basic.
Det behöver inte bli helt perfekt.

Vi får se hur jag gör med jag ser fram emot det!

Kom att tänka på att jag inte vidareutvecklade själva tänket med länken igår.
Det ser ju helt ok ut när de första ekipagen rider upp där för backen men ju längre filmsnutten går ju fler lite tröttare hästar kommer det och det blir helt plötsligt inte lika enkelt och ser till och med otäckt ut för en del ekipage.
Jag är rädd om både mig själv och om min häst så jag skulle aldrig utsätta mig för att rida upp för den typen av klippa. Jag gnäller på dåligt underlag här hemma när det är sprängsten på grusvägarna...vad är det för underlag uppför där?
Jag må vara en mes...men jag står för det!

2 kommentarer:

Joakim Engström sa...

team theander rulezzzz

Team Theander sa...

Hahah åh vad konstruktivt Joakim!