lördag 12 december 2009

Kylan är här!

Och jag trivs som fisken i vattnet.
Jag har slutat frysa för den här kylan kan man klä ute..Det är alltså inte den där vanliga råkalla lite fuktiga kylan som brukar vara här nere. Den kan ju frysa ihjäl vilken glad dalkulla som helst juh!
Underbart är det hur som att den riktiga kylan nu är här igen!

Mer som är underbart är Vinterstudion satt guldkant på min vardag med massor av duktiga idrottare och jag är så stolt över våra duktiga svenskar!

Hästen har fått vila idag då hon varit sällskap åt sin kompis som var med om en liten olycka igår.
Jag tyckte att det var så ovärt att låta Glorihs hästkompis springa runt i hagen och vara ensam och stressad över att Glorih var ute på äventyr så Glorih fick helt enkelt vara sällskapshäst åt henne idag. . Det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt.
Men annars var det bra med min totto idag.
Torra fina ben, pigg och glad.
Hon tyckte att hennes mellis kom i senaste laget bara idag, men det är helt normalt i hennes värld då det aldrig spelar någon roll om man kommer med den tidigt eller sent.
I hennes värld kommer den alltid för sent...
Men hon är fin i hullet nu och jag är väldigt nöjd med henne foderstat.

I morgon ska jag nog klippa henne igen om jag orkar och sedan ska jag slänga på henne sitt lite varmare täcke. Funderar på om jag ska hålla mig till samma klippning som hon har nu eller om jag ska klippa lite mer denna gång?
Svåra frågor.
Absolut.

Inga kommentarer: