tisdag 15 december 2009

Jag ser det snöar!

Och som det snöar sedan...
Har snöat precis hela dagen så dagens ridpass var ehm...just snöigt.
Red lite dressyr på på den snöklädda ridbanan i framför allt skritt även om jag provade trava men det är svårt när underlaget är lite tråkigt.
Kändes helt ok emellanåt men mitt självförtroende i dressyren är som bortblåst.
Känns mest som jag irrar runt och har liksom ingen koll på vad jag ska göra men jag har råkoll på när det barkar åt skogen men kan liksom inte göra någonting för att stoppa det.
Frustration och trötthet på mig själv helt enkelt.
Hästen jobbade på bra i skritt i en jättetrevlig önskvärd lägre form med ryggaktivitet på slutet och jag har ingen som helst aning om hur vi kom dit överhuvudtaget...ett litet mirakel som sagt var.
Känslan när man rider henne idag är trevlig. Hon är tämligen följsam och mjuk men har tendens att vilja rusa ifrån mig ibland precis som vanligt och jag blir lätt stum även om jag aktivt försökte jobba med det idag. Tror faktiskt att det funkade rätt bra?
Över lag så skötte sig Glorih utmärkt och det skulle gå ännu bättre känns det som bara jag kunde rida...

Jag hade en dålig dag helt enkelt idag men resultatet blev helt onekligen rätt ok ändå.

Jag fick Börjespaketet idag och blev lite besviken...
Glorih har ju 0or i skostorlek och tänkte att M/cob hade räckt i storlek på bootsen men hon hade lätt kunnat ha dem i stl: L/full.
Nu blir de att sitta lite högt men de skyddar i alla fall ballarna på henne och de kändes mjuka och trevliga så skav-risken känns minimal och det är ju bra så de får stanna.
De kommer funka nu när jag mest är rädd för att hon ska kliva på sig i ren ovana att vara broddad men sedan när det är risk för att skorna ryker så kommer jag behöva ett par boots som räcker liksom längre ner.

Nu var några par boots fler beställda.
Glorihs julklapp.
Boots med reflex som ska användas vid ridning på uteturer,ett par billiga gummiboots och ett par till neopreneboots ( också billiga som sjutton tack och lov men rekommenderade av många och såg att de gått som smör sedan helgen bara, blev ett par blå vilket kanske inte är helt fel om hon skulle trampa av sig en ute i hagen dvs syyyyns bra).
Jag har insett att bootsen kommer att gå åt...såg hur mina Eskadron-boots såg ut efter en dag i hagen så att säga...
Men så är det när man har en riktigt bus-prinsessa som roar sig högaktat i nysnön;-)

Inga kommentarer: