lördag 26 december 2009

Åter i stora staden

Åh så skönt att vara hemma igen.
Har pussat på min dam och till och med hunnit rida idag och det är skönt att vara tillbaka i sadeln igen.
Fröken fräken skulle ridas av L under min Borlängevistelse men så blev det tyvärr inte då hennes egna häst har blivit sparkad av Glorih under lek så hon är i dagsläget tämligen halt och lytt med lite mindre fina broddsår.
Både medryttare och L tittade på dem när de busade vilket de gjorde under en lång stund och så vips blev skadan skedd. Det går så fort det där och jag är väldigt tacksam och glad åt att det inte var min häst som skadade sig men jag tycker fortfarande att det är jättetråkigt att L´s ponny gjort sig illa såklart.
Håller tummarna att det ska läka fort och smidigt i alla fall.
Min prinsessa har alltså mest busat hela dagarna i snön sedan jag åkte i tisdags så idag så blev det ett lättare dressyrpass som jag faktiskt bitvis är riktigt riktigt nöjd med.
Fick ner tempot som jag ville och ridvägarna likaså. Fina volter och en lättstyrd häst,
Tänk vad mycket som hänt sedan vi började tråggla med ridningen i mars -09... Då var det som att sitta på en bil ungefär med en tygel fäst i varje frontlykta och försöka baxa runt den farkosten och nu kan man faktiskt RIDA!
Det är fantastiskt och banne mig magiskt!


En jul i Dalarna har jag som sgat var haft och jag har fått så mycket fina julklappar så ni kan inte ana..
Ett axplock är en ny fin softshelljacka i svart med turkosa detaljer,en turkos halsduk som min bror har gjort åt mig som jag ha i stallet ( är ju min och Glorihs tävlingsfärg sa han, men sedan fck jag en stor vit halsduk som jag ska "privat" också av honom) nya vinterridskor och superunderställ,mockashortchaps, thékoppar och massor av thé och massor av annat fint.
Massor av fina paket!
Det som är lite drygt med julen är bara ll denna fantastiska mat..och alla godsaker. Jag kan inte säga nej till Juleskum.lussekatter.knäck och diverse choklad så jag känner mig helt uppsvälld i dagsläget men ska komma igång med löpträningen nu igen.
Skidorna jag hade tänkt ta med mig hem fick helt enkelt inte plats i bilen på hemvägen så jag är ganska besviken.
hade varit skönt att komma igång med skidåkningen igen... men men..

Inga kommentarer: