onsdag 9 december 2009

Jag tänkte ta kort...

..men så blev det inte.
Glorih såg ut som hon sålt smöret och tappat pengarna idag. Helt deprimerad.
Mörkret äter henne med känns det som så det är inte bara jag som är drabbad av allt tråk just nu.
Hon var lite loj idag men ingen temp eller ändrade pulsvärden och hittade inget ömmande,varmt svullet eller annat skumt och ren är hon, så jag antar att det bara är en mindre vinterdepression pga vädret som är gråväder.
När det är så jäkla grått ute att man bara hör men inte kan se de väldigt lågt flygande planen som ska landa bara en liten bit från gården... då jäklar är det ett tungt grått täcke som ligger som en lock över ens huvud.
Tro sjutton att hon kändes lite less idag.

Vi var i alla fall duktiga och tränade att ge efter för tryck och slänga på och av sadel.
Inga problem alls och hon skötte sig utmärkt.
Trodde att hon skulle larva sig lite när jag slängde av och på sadel men hon rörde inte en min.
Ge efter för tryck går också som en dans, men visst så kan responsen bli ännu snabbare.
Det är bara att nöta mer.

Mest av allt så stog vi och myste.
Hon somnade med huvudet mot min mage när jag masserade hennes öron och hon är sannerligen mattes hjärta...

Ikväll ska det beställas lite basvaror och slit och släng från börjes..
Boots,gummipluppar för broddhålen,tygelstoppar etc.
Låga brodd om de har så låga brodd som jag vill ha dvs...

Inga kommentarer: