tisdag 8 december 2009

Jag är så trött

Det här eviga mörkret håller på att ta kål på mig.
Helt seriöst.
Jag vill att det ska torka upp lite i backen så att jag kan försöka få på Glorih sin easyboot och ge den en chans att få sitta kvar vilket jag är tämligen säker på att den inte lär göra när all mark är så vattensjuk som den är nu.
Både hon och jag håller på att krypa ur skinnet av vilan och även om vi tycker om att stå och bara mysa med varandra så blir det lite långtråkigt i längden.
Ikväll var min tanke att vi skulle träna grunder på ridbanan som underlättar vid tävlingssituation så som att kunna ta av och på sadel utan något spring när det bara är en som håller i henne och ge efter för tryck.
Man kan aldrig träna för mycket på att ge efter på tryck....
Men vad gjorde jag istället?
Jag somnade.
I soffan.
Sittandes.
Som sagt var... det här mörkret tar kål på mig
Jag går genom dagarna som en zombie och håret är ständigt i en himla oreda pga alla spontana sömnattacker.
De kommer när jag minst anar det...vid mellanmålet, efter frukost( när jag väl tagit mig upp det vill säga), och bara sådär när jag sitter och gör ingenting i två sekunder.
Jag har dock lyckats träna lite pilates vilket får mig att känna mig jätteduktig och jag har fått tummen ur och börjat lära mig laga lite mat.
Jag är för snål för att köpa färdiga köttbullar så idag har jag gjort egna hemmagjorda för första gången i livet.
Självfallet är jag köttbullsdrottningen nuförtiden.
De blev jättebra!
Om jag tycker det är kul att laga mat?
Inte en chans.

I morgon ska jag göra det där passet jag tänkte göra idag.
Jag hoppas innerligt att det ska torka lite i backen helst nyss.

Inga kommentarer: