söndag 13 december 2009

Så ljust och fint allting blir bara sådär!

Jag älskar snön.
Allt blir så ljust och fint och det spelar liksom inte så stor roll längre att det blir mörkt tidigt på eftermiddagen.
Snön gömmer all lera som dessutom håller på att frysa till ( halleluja!) och som sagt var...Jag trivs som fisken i vattnet.
Att det dessutom går rykten om att det kommer snöa fram tills jul här nere så vid Dalarna-besöket blir det nog att ta med mig skidorna hem hit.
Åh vad roligt!

Glorih fick vila idag med då det blir lite klampar under fötterna och hon får nya vinterskor i morgon så jag vågade inte chansa med något.

Jag är pepp som sjutton på att få komma igång nu snart igen med hennes träning.
Planerar en massa skrittpass, fler dressyrpass med grundridningen som fokus och något pass med blandade gångarter.

Det är lite svårt med träningssällskap tycker jag när alla verkar lägga upp sin träning så olika?
Jag är livrädd för att trissa upp tempot då det är alldeles för tidigt för oss... men ja...det är svårt att hitta balansen tycker jag.

Jag har i alla fall bestämt mig för att rida två CR nästa säsong, Hökensås och Tjust och så kommer vi kanske tuta runt på en PP som träningsritt.
Det tjänar ingenting till att harva runt 300st 50or utan det bara sliter så som sagt var: två CR blir det -10.

Inga kommentarer: