söndag 20 december 2009

En megauppdatering uppdelad i tre inlägg.

Jäklar vad jag har snurrat runt denna helg... har knappt hunnit landa hemma innan jag skulle iväg igen på andra aktiviteter.
Allt har planerats in i minsta detalj för att allt ska hinnas med.
Hjälper en vän mocka ur boxar då denne håller på att flytta så under fredagen mockades det fem stycken av dessa och sedan reds det dressyr på ridbanan hemma hos mig.
Glorih var som vanligt väldigt pigg och lite springig och tyckte skritt var överflödigt ( som vanligt alltså).
Lät henne trava av sig lite av det värsta överskottsenergin i några varv i båda varven efter tappert försökt värma upp i skritt i alla fall 10 min.
Hon var helt obekymrad över att ridbanan var klädd i snö och allt kändes helt ok.
Hade inte tänkt och kräva speciellt mycket av henne utan tänkte mest träna lite basicgrejjer i skritt som att flytta lite för skänkel och små korta övergångar från skritt till trav utan några inrusningar däremellan. Lite kämpigt både med den egna sitsen och få ner tempot men när jag fått till tre riktigt bra övergångar så övergick jag till vanliga skrittövningar igen för att hitta lugnet igen då hon blir lite exalterad över att göra något annat än tvingas skritta.
Runda fina volter och fina vägar.
Fin styrning nu äntligen!
Helt ok lätt pass!

Inga kommentarer: