måndag 28 december 2009

Nu var det klippt igen!

Jättesskönt att ha det gjort måste jag säga... har ju skjutit på det ett tag men passade på idag då jag har f*rbannat ont i min vänstra stortå!
Ingen ridning idag alltså pga att jag ramlade igår, jajemän...låg raklång här i mitt vardagsrum och lyckades stuka den i bara farten.Ni kan inte ana hur ont en klumpig själs stortå kan göra..
Satt här i soffan med tån under en påse frusna ärtor och kände mig väldigt liten och ynklig...
Tå-skrälle!

Om vi återgår till klippningen så är jag ganska nöjd.
Hon stog still under hela förloppet utom på slutet när man efterputsar med liten maskin och klippte underdelen av huvudet ( blev var vanliga klippning som vanligt men denna gång klipptes även halva ansiktet då hon är så ullig och blir löddrig i hela ansiktet under ridning i ridhus framförallt) men annars var hon betydligt coolare denna gång än förra och det är ju skönt måste jag säga.
Andra klippningen i livet och hon tar det med ro.
I min mening är det rejält med flax för min del!
Är lite fascinerad över hur ljus hon är och hur fort det går...och så blir hon ju prickig!
Hittar massor av små och lite större bruna fräknar i hela ansiktet på henne!

Jag linkade runt där i stallet men tror det är bra att jag rör och använder foten som vanligt eller så mycket det går att använda den som vanligt, haha, grät som en bebis när jag skulle få på min stallsko idag men det är smällar man får ta;-)
Vi får se hur det blir med nyårsafton och de högklackade skorna, men vad är en bal på slottet?

Inga kommentarer: