lördag 5 december 2009

Redan lördag...

Dagarna går vansinnigt fort...
Under gårdagen var jag på roadtrip med sötaste K och hennes S ner till Halmstad. Det vankades ÅB och S såg betydligt bättre ut på bandet men det blir någon månad rehab till.
Jag och Glorih har lovat att åka hem till vårt gamla stall och till K och S för att skritta på tur med dem.
Vi kan ta med fika och har det mysigt!

Jag hade under hela gårdagen en dov konstig typ av träningsvärk i magen efter pilatesträningen vilket är lite häftigt då när man gör alla de där övningarna så känns det lite larvigt men tydligen tar träningen betydligt mer än vad man tror. Och det är ju bra!

Idag är det planerat en lite längre skritt-tur,med kanske lite lite trav.
Går lite segt bara att ta sig ut till hästen just nu bara då det är trrrrrååååååkigt väder värre.
Regn och grå himmel.Grått och tråkigt.
Lera och skitig skimmelhäst.
Har jag sagt att det regnar också? Några gånger?
Ja ni ser.... jag är seg ut till hästen idag.
Thé och en filt framför tvn känns liksom mer lockande än att sitta och huttra på en hästrygg men man gör det man måste..

Rapport kommer att komma, och ikväll vankas det middag med lite distansryttare på resturang. Trevligt!

Uppdatering:
Ok... det var blött, kallt, grått,kladdigt och halt pga lera.
Men vi gjorde det.
Glorih anser fortfarande att skritt är för mesar så vi hade en ständig diskussion om tempo.
Hon är lite fräck, men vi jobbar på det. Har någon något tips om hur sjutton vi ska råda bot på hennes eviga springande så tages det tacksamt emot.

Nu väntar ett varmt bad...jag fryser som en hund.

Inga kommentarer: