söndag 20 december 2009

Lördagens antartiska vindar





Kallt som i graven i lördags!
Strålande solsken och fantastiskt vackert ute..
Började dagen tidigt med att åka och hämta ett lass hö som tog ett litet tag att få in i vårt lilla förrådsutrymme och sedan in och värma frusna fingrar och tår för att käka lite risgrynsgröt med kanel och socker och avnjuta en skinkmacka....
Åh vad jag älskar julskinkan och det finns banne mig inget godare än en lite ljummen nygriljerad skinka.
Sedan bar det iväg ut på hästryggen....
Vi hade L och henns ponny med oss vilket alltid gör min fröken fräken extra lycklig och så även denna kalla dag som krävde massor av kläder såväl på mig som för häst.
16-17 minus ger sig till känna så att säga...Jag klarade mig dock ypperligt med mitt klädväl och Glorih fick ha på sig ett par mjukare senskydd då de skydden var de mjukaste jag hade..
Allt är ju alldeles frasigt och hårt av kylan! Dubbla ländtäcken kom också väl till pass.
Bilderna är tagna av L genom sin mobiltelefon och kanske inte de bästa men det är svårt att försöka fastna på bild med en ponny som helst av allt bara vill fram fram fram och gärna betydligt fortare än matte har lust med, haha!
De är dock bildbevis på att man kan trotsa kylan!
Blev lite snöpulsning med lite trav och någon kort snutt galopp med ett leende som inte riktigt gick att sudda ut...
Åh vad härligt det var!

Inga kommentarer: