söndag 5 april 2009

Vilodag och en blixtvisit på Ekenäsritten

Var under gårdagskvällen bjuden på grillfest och tanken var att jag sedan skulle hem till pojkvännen och sova.
Fick någon typ av idiotryck och åkte hemmifrån i grillfest-outfit.
Detta resulterade i att jag nu idag fick glatt åka till Ekenäs för att kika på alla duktiga distansryttare och på deras fina hästar iförd högklackat och nylonstrumpor och toppade dessa med ett par korta jeansshorts och en jacka som inte gick att stänga pga att dess blixlås hade pajjat under gårdagskvällen.
Helt klart exotiskt och sällan sedd syn i distanstävlingsammanhang.

Var väldigt glad idag att mannen i livet följde med och kikade lite på mitt stora intresse och verkade dessutom inte speciellt avskräckt efteråt. Han tyckte att våra hästar är små!?! Där fanns det både travare, andra hästar samt araber i olika färg,form och storlek och han tyckte de var små!
Jag som tycker att Glorih är i största laget och hon är liten häst(känns iofs betydligt större att rida. Rör sig mycket större än min förra jättearab på närmare 160 i mankhöjd).

Glorih knatar runt naken i hagen och gjort det sedan igår dvs utan täcke och verkar tycka att det är skönt.
Idag fick hon vila helt och hållet och verkade nöjd med att knata runt i hagen och käka hö och granris.

Inga kommentarer: